Lycklig liten skit med några gupp i vägen mot sin lycka...

Jag är på väg mot mitt livs resa......




Ja, så är det. Månaderna framför mig nu kommer bli hektiska och fulla med både det ena och andra. Det kommer bli en "resa" som jag ser fram emot, med större glädje än jag kan beskriva, men det kommer också bli en väldigt ledsam "resa" med val som man inte alls var förberedd på eller ens skulle vilja göra.



Ja nog är livet konstigt ibland alltid. Att människor kan ändra sig så fort (ungefär som att singla slant), från dag till dag, och man börjar fundera på vad äkta genuina vänner är. Vänner som man trodde skulle vara glad för en när man fann lyckan. Men allt man "ser" just nu är någon typ av avundsjuka. Visst kanske man kan hänga läpp om man själv skulle vilja ha det där som någon annnan har.. Men.... riktiga vänner glädjer sig åt dem man bryr sig om och man visar den glädjen, hur tufft det än är. Så, valen ligger framför mig, valen och funderingarna OM jag ska dela den här glädjen med dem eller inte, kan man ens dela den glädjen med någon som man känner inte är glad för ens skull?! Uff vill verkligen inte ens behöva tänka så här....



Tack och lov har jag några sanna, eviga och uppriktiga vänner som hoppar på den här resan med mig och det är med sann glädje, det VET jag :) Så, det är bara att göra det bästa av det och passa på att njuta av den stora glädje som egentligen ligger inför allt det här :)

Sen står jag inför ett annat megaval.... Ska jag fortsätta plugga eller inte :/ Det jag har jobbat stenhårt för i ett års tid har helt plötsligt fått en käpp i hjulet. I 3 veckor har jag, av någon anledning, haft total sjögång i huvudet och en extrem smärta i nacken. Inte f** får man någon större hjälp ifrån sjukvården att utreda det heller... Allt jag fått till svar är det kan vara det
eller det... Va då KAN vara??? Uteslut då för sjutton olika saker tänker ju jag då... Men nej då.. Och pluggar man kan man inte missa för mycket heller och just nu känner jag att jag sitter rejält i skiten. HUR ska jag hinna ikapp allt???????? Bilkörning och nackställningen man får när man sitter och skriver är DÖDEN för mitt huvud :( Jag vet liksom vad jag har som väntar mig nu när jag ska bolla upp alla uppgifter inför måndagen. Det kommer bli ett helvete igen. Och vem sjutton vill gå konstant full, utan att ens få något nöje av det????!!!!

Känns riktigt tråkigt och det gör mig otroligt ledsen. Men VAD kan jag göra?!! Bara att förbereda sig på att bli tio gånger sämre igen och då kan ingen komma och säga att jag inte försökte göra mitt bästa i alla fall....

Dags att hugga tag i böckerna... So, Have a nice day out there!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0