Fru Fortuna

Go middag alla där ute!

Idag har jag haft fru Fortuna på min sida.. 
Katt och Kaniner tog sovmorgon, vilket också innebär att Annette FICK SOVA UT :P
Gud vad jag har längtat efter det.. I normala fall så är det som att de djuren som annars har svårt att tåla varandra i det här hemmet, samarbetar när det gäller att få upp mig ur sängen. Om det så är när jag släcker lampan på kvällen eller mitt i natten eller som oftast kl 5 på morgonen. Så den senaste tiden har verkligen priset på dom små varit jäkligt billigt. Inte ens att man fått sova när det är helg liksom.

MEN  nu ska jag inte gnälla, för idag kom äntlgen den efterlängtade sovmorgonen :P

Idag är min dotter i Karlstad på Wettergrendagen. Hon och tjejerna som drivit företaget Heta Vetet blev tillfrågade att vara jury när årets Unga företagare i Värmland ska utses. Det är ju inte så att man som förälder sträcker på sig extra här inte nä nä ..Klart man gör!!! Va sjutton, brudarna vann ju priset i fjol för Bästa Vara och dom har lyckats dra in lite kosing nu innan dom avvecklade företaget. För er som inte vet så är Wettergrendagen en dag på Karlstads Universitet där unga företagare får chansen att visa upp sig och tävla om titeln Bästa Vara och några andra titlar.. Sen den som vinner går vidare till finalen i Stockholm där Sveriges bästa unga företagare koras. Tjejerna kom vidare till Stockholm i fjol men där tog resan till toppen slut. Men tittar man på HUR många företag som ställer upp och tävlar så är det inte fy skam att komma så långt som dom gjorde :P Och nu i år blev dom tillfrågade att medverka i juryn. Så jag håller tummarna att dagen blir rolig och givande för dom.

Nej kära vänner.. Nu ser jag att solen lyser idag igen, så jag ska sno åt mig lite strålar i
nnan den försvinner runt husknuten.. Men vi "hörs" lite senare..


Ha en bra dag där ute!

Kram

Kommentarer
Postat av: Johan

Ja råkade ju se i morse att jag hade nått inne på din sida men va förtrött för att ens skriva nåt :S



Fåt tacka så mycket :) och sen skriva något men nu ska jag ut i solen :D

2009-03-18 @ 13:38:27
URL: http://limpans.blogg.se/
Postat av: Lena

Tack snälla rara för awarden. Den värmer. Skriver som du. Synd att man inte kan skicka tillbaka. Men men snart du får något annat istället.

Kramis Lena

2009-03-18 @ 19:39:07
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: Helen

Klart du ska sträcka extra mycket på dig med en så duktig dotter. Hon måste ha ärvt det av någon mycket duktig person :) .

2009-03-18 @ 21:17:56
URL: http://famstenstroms.blogg.se/
Postat av: loppan

Häftigt! hoppas d går bra för din dott!!

2009-03-19 @ 07:39:10
URL: http://Http://lopplottan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0