Tjejkvällar på rad

Go morron Go morron på er!!

Ja då är det torsdag morron och helgen närmar sig med stora steg. Numer vet jag inte hur jag känner för helger men tidigare under min sjukskrivning så kände jag att helgerna var en pina. För kl 16.00 varje fredag så var det som om någon knäppte i fingrarna och så var ALLA mina vänner bortflugna med vinden. Helgerna vart väldig lååånga och tråkiga och sommartid blev det att man satt själv och tiitade på alla som gick med sina familjer på byn. Men någonstans har jag nog landat i mig själv och känner idag det spelar verkligen ingen roll om det är tisdag eller lördag.. Eller jo just tisdag är ju bättre än helgen men det pga att då är både Navy CIS och The mentalist och det är det inte mycket som slår ;)

Igår kväll hade något som man kan kalla make-up party här hemma.
En tjej som hette Nellie kom och introducerad ett märke som heter Mary Kay.

Vi hade mer hudvårdsprodukter på schemat och snacka om att Annette blev imponerad!!
För många år sedan, så var det någon "vänlig själ" som lånade ut en sollampa till mig och "glömde" tala om soltiden.

Ovetande om hur effektfull en sådan lampa är så solade Annette naturligtvis 20 minuter som vid vanlig solning i solarium. Tyckte när jag var färdig att det där var ju rena skiten för det syntes inte nånting. Morgonen dagen efter när jag vaknade upp i sängen så satt jag bokstavligen fast i kudden med ansiktet. Snacka om bränd!!! Hela ansiktet hade fått sådan brännskada att det hade svullnat upp och blivit sår. Ögonen var bara ett enda streck kvar av. Personen jag lånat den av var ju inte direkt någon tröst heller.. Skrattade och sa bara OJ det glömde jag ju tala om ..Max en minut är de tpå den. hahaha

Skitkul!! INTE!!

Och efter den solningen har jag haft bara problem med att få tag på aniktskrämer och smink som mitt ansikte tål. Och alla vet vi ju hur viktigt det är med att hålla huden i ansiktet både ren och smidig när man kommer över 30.:(

Så jag vet inte hur många gånger jag provat köpa nya rengöringskrämer och ansiktskrämer, men bara kunnat prova en gång och sen fått slänge pga blämmor i ansiktet. Men igår kväll var det som ett litet under som skedde här på Tallstreet.... Nellie tog fram något med lavendel i till ansiktet och tjolahopp så kändes ansiktet både 20 år yngre och (hur  hemskt det låter nu) "rörligt".. Inte för att jag har gått runt och känt mig som en botoxsprängd, ansiktsförlamad människa ,men helt plötsligt kände jag en jäkla skillnad och smidig. Och jag måste säga att jag var verkligen inte positivt inställd till det här homepartyt innan, men det slutade med att jag gick och la mig med ett stort leende på läpparna.


Ikväll är det tjejkväll nr 2.
Dottern ska gå Catwalk i kväll för märket Bed Head.
Skitkul ska det bli!! Så i morron kommer det säkert bilder på det här i bloggen :P
Lite pirrigt är det ju här hemma i luften men det ska det ju vara. Är ju ändå lite av tjusningen av en sådan utmaning.
Så håll tummarna ikväll kl 19.00!!

Kommentarer
Postat av: linda

Mary Kay produkterna är bra. Jag har deras set med handkräm, nattkräm och peelingkräm (?) tror jag det var. Riktigt mjuka och härliga blir händerna.

2009-03-26 @ 11:27:57
URL: http://lolinas.blogg.se/
Postat av: ia

Hej Gumman!

Visst är Mary Kay grejerna helt underbara!

Köpte hur mycket som helst inför mitt bröllop för två år sedan & är nu fast för alltid! :)!

Hoppas att det gick riktigt bra för dottern på cat walken. Ska bli spännande att se bilderna!

Kram

ia



2009-03-26 @ 21:32:44
URL: http://irin.blogg.se/
Postat av: Ännelaij

Men usch vad hemskt det lät om sollampan!

En sådan hade även min mamma..som man bara fick sola en kort tid under.



Stackars dig som fått sådana skador!

Inte bra alls.



kram

/A

2009-03-27 @ 13:04:06
URL: http://bradag.blogspot.com/
Postat av: Stina

Har faktiskt använt Mary Kay flera år nu men den jag är mest trogen är den fantastiska eye make up removern!!! Kan varmt rekommendera den!

Tittar in till dig när jag har tid över...

FIIIN blogg=) kram Stina

2009-03-27 @ 22:48:57
URL: http://ihuvetpa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0