Grå liten mus...

Apropå att glömma saker. Jag har faktiskt en ganska kul berättelse i "garderoben".

För några år sedan jobbade jag på en lokalannonstidning här på orten. Som det blir när man sitter och micklar med annonser så kunde det ibland bli att man jobbade över några minuter.
Just den här dagen satt Annette kvar. Saken hör också hit att i samma lokaler så satt också en Redovisningsbyrå.

Annette var klar med sitt jobb för dagen och som sista person så måste man låsa och larma på. Sagt och gjort, jag larmade och gick hem.

Dagen efter när jag kommer in i kafferummet och står och häller upp kaffe i muggen, så kommer en av tjejerna från redovisningsbyrån upp bakom mig och säger:

- Du... Tycker du att jag är väldig trist och grå??
- Nej, gud nej, svarade jag, Skulle jag tycka det?
-Nej jag bara undrar, med tanke på att du inte såg mig i går och larmade på lokalen och gick hem.

ASGARV

Jag hade larmat på och gått. H som vi kallar henne, hade suttit i rummet intill vårat och jobbat.. Det var inte förrän hon reste sig från skrivbordet och skulle gå efter papper som larmet kännt av henne och dragit igång.
Problem nu, var bara det att hon inte fick tag på chefen, som kunde komma direkt och med vrålande tjut i öronen fick hon tag på chefen i telefon för att få reda på vart nyckeln låg, att stänga av larmet medl. Som i sin tur innebar att hon fick låsa upp entredörren in ifrån, springa runt hela byggnade för att låsa upp och bryta larmet på baksidan..

Ja ja man kan ju inte ha koll på alla :P Men gissa om jag skämdes hahaha

Kommentarer
Postat av: linda

Började blogga för 4 år sedan, fast då på en annan blogg. La ner den ett tag, men fortsatte sedan. Slutade helt där eftersom min sambo är produktionschef på ett ganska stor företag. En dag när han höll ett seminarium så räckte en av deltagarna upp handen och frågade om det var hans tjej som bloggade. Efter det slutade jag. Sen startade jag den här bloggen i oktober 2008, men denna gång är jag lite mer anonym. Även om adressen är snarlik. Min blogg kommer varjefall inte upp om man googlar på blogg och företagets namn.



Ett tag var jag "besatt" att bloggen skulle bli mycket större och jag låg åtminstone på 90-100 besökare om dagen, men nu bryr jag mig inte. Skriver mest för min egen skull och nu när jag varit ganska frånvarande så ligger jag på kanske 20 unika om dagen. Orkar dock inte gräma mig utan mitt liv är viktigare.



Nu ska jag dock hoppa i säng och lägga mig tiigt. Tänkte läsa endel, började läsa Michael Connely-Återkomsten igår och jag har ungefär halva boken kvar. Sov gott sen! kramkram

2009-03-05 @ 22:05:33
URL: http://lolinas.blogg.se/
Postat av: Kicki

Ja det ska vara du som gör en sån grej :)

2009-03-05 @ 22:33:54
URL: http://mullegull.blogg.se/
Postat av: Eleonore

Hej! =)

Ja...nu ikväll släppte vi nyheten!

Dagen har varit helt underbar d¨man hoppat runt på små rosa moln mest hela tiden!

Hur har din dag varit!?



Stor Kram

2009-03-05 @ 22:38:36
URL: http://sahlineleonore.blogg.se/
Postat av: PetramedAochE

Hahaha, stackars tjej!





Vad glad jag blir att du vill prenumerera på min blogg!



Tyvärr var det fel på den bloglovin´koden som jag hade uppe förut, den prenumererade på kommentarerna istället för inläggen. = /



Nu har jag lagt upp en riktig kod iallafall, men du måste gå in på min blogg och lägga till den på din bloglovin´igen.



Förlåt för att jag krånglar till det!



Kram Petra

2009-03-05 @ 22:58:43
URL: http://PetramedAochE.se
Postat av: Anki

stackars den lilla gråa musen och vad pinsamt för dej! :)

2009-03-06 @ 09:29:44
URL: http://anci62.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0