Betray

Varför är det så att vissa människor höjer sig själv till skyarna
och tror att dom är så mycket bättre än alla andra??
När dom egentligen bara åker räkmacka på andras beskotnad...


Ödmjukhet och emapti är två ord dom har förmåga att missbruka och beskriva sig själva med. Även om dom inte har en susning om vad dom  två orden  betyder ens.

En väldigt klok vän till mig har sagt flera gånger att dom hon litar MINST på är dom som ständigt MÅSTE dokumtera öppet att dom är ärliga HELA tiden.

Tyvärr är jag nog en sådan människa som vill tro gott om
allt och alla tills motsatsen bevisat annat.

Men jag måste nog vara korkad!
För ytters få människor som jag har förmåga att blanda mig med, är just ärliga. Dom tror tydligen det själva och dom ska alltid framstå som att dom förstår en, men det som det alltid slutar med, är att dom utnyttjar just den biten i din personlighet...

Så tillbaka till min gode väns råd.
 Lita ALDRIG på någon som absolut måste bedyra hur ärliga och rak dom är!

För är man trygg i sig själv och nöjd med det som man presterar, så behöver man väl aldrig
"skylta" med det och trampa på andras kunskap för att framhäva sig själv?!

Eller???


http://tori-no-uta.deviantart.com/

Kommentarer
Postat av: daisy

så är det. lyssna på magkänslan och du VET vem du alltid kan lita på -i vått och torrt.

jag kan förstå att dålig självkänsla leder till bitterhet och fabricerad svikenhet. men jag tänker inte acceptera att bli trampad på bara för att ngn annan vill "höja sig". nej då är det tack och ajö från min sida-lycka till. även om man visst kan känna besviken?

ah.. fy vad seriöst det blev här. nu dags för mat. grodismamman och jag har beslutat oss för att svulla loss så här första dagen på sportlovet.

xoxo

kram

Daisy

2009-02-16 @ 11:49:55
URL: http://daisydoodle.blogg.se/
Postat av: daisy

jag menade inte att du var bitter utan de som trycker ner andra (ofta pga dålig självkänsla).

själv blir man ju sviken och besviken-uppgiven som du säger men jag försöker ta bort sådana personer ur mitt liv. för lite tid-onödigt slösad energi-ibland är det dock lättare sagt än gjort :(



det blir mcdonalds- chicken el maco yarriba!



/D

2009-02-16 @ 12:00:47
Postat av: linda

Håller med dig om det där med ärlighet.



sv: Jo, Shantaram rekommenderar jag verkligen.



Andra böcker jag rekommenderar är bl.a Tidsresenärens hustru- Audrey Niffenegger. Lite skum till en början, men när man väl förstår så är den RIKTIGT bra.



Vindens skugga -Carlos Ruiz Zafón. Riktigt bra den med.



Dessa böcker är böcker som inte är direkt spännande sådär, utan mer behagliga att läsa, men som man ändå måste läsa klart för att få reda på hur det går. Helt klart läsvärda!



Sen så älskar jag en bok som heter Mannen bakom masken av Susan Kay. Den är dock lite svår att få tag på(går inte att köpa längre). Kolla på olika bibliotek, brukar kunna finnas där ibland. Den är såå bra!







2009-02-16 @ 13:26:41
URL: http://lolinas.blogg.se/
Postat av: J

Jo jo, jä vet. Jä ska bättre mäg men jä har sagt att jä e som jä e. Töcker åm däg ända.

2009-02-16 @ 22:39:45
Postat av: loppan

Hmmm, där fick man ju onekligen nå o fundera på.....

Du har ju en skithäfti blogg !!

kram

2009-02-17 @ 08:20:24
URL: http://lopplottan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0