Go morron världen!

Kaffekoppen i handen, morgonrocken på kroppen och ett hår som är av denna värd, påminner nog lite om dockan på jul som säger Mamma och sen ser spindeln.. Ja ni förstår säkert vilken syn som slår mig när jag tittar i spegeln haha .. Så börjar dagen idag iallafall haha

Då var det dags igen med ett sjukt barn. :S Hosta, feber ont i halsen och täppt näsa.  Inte bra alls.. Pga att min pappa är sjuk och immunförsvaret nedsatt så blir det ju alltid så att vi inte får träffa "päronen" när nån av oss är sjuk med baciller som flyger runt. Lite tråkigt. Och nu var det ju planerat att syrrans dotter skulle komma till helgen när brorsan också kommer på besök från stora staden, och vi skulle fira Josefine eftersom hon fyllde år den 22 januari, men tiden har inte riktigt funnits för nån av oss fram till nu. Så vi får bara hoppas att dom här bacillerna flyr sin kos inom dom närmaste dagarna... Tänk om den här förbannades vintern kunde vara över någon gång och alla dess influenser och skit med den.. Längtar efter våren och sommaren så det värker i hela kroppen nu. Skulle gott och väl klara att leva ett liv utan vinter. Hellre hade jag ju varmt och gott och kunde åka på vintersemester än tvärtom som man lever nu. Kanske dags att fundera på om man kanske skulle lägga om livet lite i framtiden ;) Får en sån där mysig härlig känsla när man tänker tillbaka på sommaren som var. Vilken frihetskänsla det är att bara ligga och guppa på sjön och ta dagen som den kommer. Höra skratt inifrån land, vågornas kluckande mot båten, fåglar som sjunger i det blå och en kropp som är alldeles varm och avslappnad av solen. Det kan väl inte finnas någon som skulle kunna säga att det där inte är balsam för kroppen?!

Kommentarer
Postat av: Johan

Hej

Ja det var kallt i morse -14 men nu har det blivit varmare,tänkte försöka komma mig ut på en prommenad nu en sväng ... solem skiner :)

Tråkigt med sjuka barn ... mina har knappt varit sjuka nåt på länge men peppar peppar man ska inte nämna sånt för nu blir dom väl sjuka :D



Hoppas du har en trevlig dag



2009-02-03 @ 12:42:47
URL: http://limpans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0