Jobba för procenten..

Hur det egentligen är när 2 personer är hemma och är sjuka..
Sent upp på morron och sent med middag.. Och absolut om man lever med en tonåring i huset så blir det gärna väldigt sen frukost ;)

Så nu vart det middag och kvällsmat på en och samma gång tror jag. Men finns det verkligen något som är tråkigare än att ta reda på disken efteråt?? Suck! Den är verkligen som ett kliande eksem på hela kroppen och jag tror jag skulle kunna köpslå om vad som helst när det gäller hushållsysslor BARA jag slipper disken..

Blev till frågad i går om jag ville köpa en diskmaskin av en kompis son och det lutar ju mer och mer åt det hållet iallafall. Måste tyvärr bara höra med vaktmästarn också om det är okej att göra det, plus om han kan hjälpa mig med kopplingar och sånt. Men det vore ju verkligen rena drömmen att få en liten söt maskin som gör det jobbet åt en :)

Läste idag i en bok som heter Värdelöst Vetande, att knappt hälften av Irlands mjölkproduktion går åt till att göra Baileys. hahaha Snacka om att jobba för procenten. Man kan ju däremot fundera på om det verkligen stämmer?!

Och här kommer några fler Värdelösa vetanden..

* I Kalifornien är det över 50 % vanligare att vuxna människor uppvisar malignt melanompå sin vänster armbåge än sin högra. Detta sägs bero på den mängd förare som vilar sin vänstra armbåge ut genom fönstret i långa bilköer.

* Kalle Anka-tidningarna var en gång i tiden förbjudna i Finland, på grund av att seriefiguren då som nu saknade byxor.

* En vuxen människa avger ungefär lika mycket värme som en 120 w  lampa.

* Om man lever i 75 år kommer man att ha blinkat ungefär 375 miljoner gånger och släppt ifrån sig ca 400 000 fisar.

* Basket kallades ursprungligen för inomhusrugby.

* I Asheville i North Carolina är det olagligt att nysa på stadens gator och torg. (Stackars allergiker, jag skulle då inte våga gå ut där på vår och sommar)

* I Breton i Alabama är det olagligt att färdas i motorbåt på stadens gator... (Undrar just HUR man kommer på en sån lag??)


Tycker faktiskt det är lite kul att läsa sådana böcker även om man har absolut noll användning för det . Som sagt Värdelöst vetande ;) Nu ska jag ta en titt och se om det är något kul på tv:n ett litet tag, så får man se om man hinner med ett inlägg till innan kudden ropar högt.

Kommentarer
Postat av: designhjälp?

haha..ja de blir ju så..va ska man göra så tidigt på dagarna när allt händer på eftermiddagen/kvällen

2009-02-10 @ 20:55:33
URL: http://jessicathatsme.blogg.se/
Postat av: Sofia

Tack! Tror de finns kvar på hm! :) Utbildningen gick väldigt bra och var sååå intressant! Ska verkligen bli kul att sätta igång nu!



Super söta missar du har! Jag är super sugen på lite sällskap här hemma men sambon vägrar ;)



Hoppas dagen har vart bra!

Kram!

2009-02-10 @ 21:11:52
URL: http://marmelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0