Lille Victor

Go morron mina vänner!

Läste igår om lille Victor 1,5 år som har cancer och nu också det första som jag plockar upp för att läsa om på aftonbladet idag. Det är skrämmande hur samhället fungerar egentligen och jag blir mörkrädd för hur omänskliga politiker kan vara.


Lille Victor har inte många dagar kvar att leva och måste tyvärr stanna på barncanceravdelningen på Akademiskasjukhuset i Uppsala för att dö där. Och detta pga att kommunerna endast är skyldig att ombesörja hemsjukvård för alla över 18 år. Men barn är primärvårdens ansvar.. Alltså landstingets..

Barn bör väl absolut att få ha den rätten att somna in hemma i trygg tillvaro?? Hur jobbigt ska det inte vara för anhöriga att inte få vara hemma tillsammmans med resterande familj? Och framför allt är det verkligen sånt här föräldrar i sådan situation ska behöva kämpa med när dom är på väg att möta det värsta i sitt liv. Att mista sitt barn??

Jag tycker det är skrämmande i alla fall och måste ju säga att alla andra lagar och regler regering och politiker är snabba att ändra på pga olika rädslor för att vi människor ska snuva staten på något. Varför inte ta tag i riktigt berörande frågor också. Vet dom hur en familj mår i en sådan här situation??

Blir verkligen både berörd och jätteledsen att läsa något sådant här och får känslan att människan är inget annat än en bricka i samhällsspelet. Skrämmande!!!



Mina varmaste tankar och hela mitt hjärta går till den här familjen!!

Kommentarer
Postat av: Stina ;-)

Dä ä verkligen för j...igt hur man kan behandla ett sjukt barn så och även dess anhöriga!! Att få somna in i hemma bland sina nära å kära där man känner isg mest trygg ä väl dä viktiga! Hur tänker komunerna, när de inte har ansvar för att ALLA ska få hemsjukvård??? Helt sjukt tycker jag!! Så nu ha även ja fått spotta ur mig lite om detta tragiska!!

Hoppas du får en bra dag vännen!!Kram

2009-04-14 @ 10:48:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0