Rysk Roulette




Sitter och funderar o funderar på människan eller jag ska vara lite mer korrekt än så.. Människor och hur var och en är och beter sig. Hur man hanterar vissa saker i livet och hur vissa tror dom är mer värda o mer allsmäktig än andra. Och jag kommer fram till att det är häpnande hur människan beter sig. Finns säkert många som har åsikter om mig och hur jag är. Så det håller jag osagt. Men eftersom det här är min blogg o mina tankar så ska jag bolla lite med tanken som rör sig i mitt lilla kontor.

Jag har ofta lyssnat till min mors visa ord och låta saker bero.. Låta dom som har vait elaka få vara det o bara vända andra kinden till. Men nu tror jag att jag äntligen kommit underfund med min svaghet. Min svaghet är just att jag ALLTID vänder kinden till och låter folk göra på det viset. Har aldrig satt ner foten o talat om:  - våga dig leka med mig! Jag har tillåtit andra leka rysk roulette med mig o mina känslor. Måste funka kanon för dom som kan det spelet, att roffa åt sig av det dom själva behöver för att sedan slå till i underläge mot en annan. Är detta verkligen så man ska göra. Tiga alltså?? Tiga o tillåta?? Känns inte så med facit i hand direkt.

Under alla åren jag varit sjukskriven o under samtal med terapeut, jepp jag har träffat en sån, men jag skäms inte över det och inser att alla borde få träffa en sån ibland. Jag kallar det livscoach, för hur det än är, är vi inte alltid fria att välja omständigheterna i våra liv helt själva. Och därför tror jag det skulle vara en god sak för var och en av oss att få den chansen. Att lära sig se och höra sig själv och andra. Att se vad man gör innan man har gjort det. Att förstå vad det är man gör innan man gör andra illa som man kanske ångrar senare. Kan fortsätta hur långe som helst att dra upp punkter för punkter. Men summa sumarus.. Det är klart en bra grej! MEN det svåra är att man kan bli beskyld för att man tänker FÖR mycket istället. Självklart kan det vara så men åtmisntonde vet jag då att det jag gör står jag för. Säger det jag menar och är rädd om dom som betyder något för mig. Enkelt o bra!








Så tack vare mina små grås samarbete under några dagar har jag kommit fram till att nu jäklar är det bra!! Färdig trampat på mina tår!!! Visa mig respekt för den jag är och du får min respekt. MEN visar man mig ingen respekt blir det precis samma mynt tillbaka där med.





Färdig fjollat!!!!









Kommentarer
Postat av: loppan

DET va bra skrivet du!!! o ja e sååå glad att du e tibaka!!!

Hjälp behöver vi alla i nåt skede av livet, ja tycker synd om dom som inte täcks medge det, för d ger mycke o d utvecklar en ti den person man blir me åren. Man lär så länge man lever.

många kramar

loppan

2009-11-06 @ 15:44:58
URL: http://lopplottan.bloggagratis.se
Postat av: Anna

Hej å hallå där!



Kul att höra från dig igen! Hur är det? hur har det gått med allt?



Ja han kan han min man! =) Det ska bli så grymt skönt och mysigt att komma iväg, göra nånting i lugn å ro och utan störningsmoment. =)



Ja jag ändrar design mest hela tiden! Blir aldrig nöjd med den! =D



Annars är allt bra och under kontroll här i lilla Ludvika. Inga större förändringar sen sist. =)



Å du, din prins han kommer! Han har baar inte hittat vägen hem till dig..=)



Kram på dig och trevlig helg!



2009-11-06 @ 17:24:28
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: Johan

Så det går tungt för dig med på blogg fronten :D Det gör det för mig med :S. Du har då anledning att det går tungt ...



Hoppas du har det bra och kram

2009-11-06 @ 17:59:03
URL: http://limpans.blogg.se/
Postat av: kicki

Kul att du är tillbaka =)

Försöker ta mig i kragen å blogga jag med men har lite svårt att hitta ett hål i mitt tidsschema.

Tänker på dig, varma tankar å många kramar till dig

2009-11-06 @ 20:00:21
URL: http://mullegull.blogg.se/
Postat av: Afrodite

Words! Stå på dig vännen, ingen är värd att trampas på och alla är värda respekt, även du! Kramiz

2009-11-07 @ 15:13:56
URL: http://afrodite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0