En regnig dag



Idag regnar det igen och det finns verkligen inte ETT tecken på att solen stekte och värmen var över 30 grader för bara några dagar sedan. Just nu sitter jag och funderar på om jag verkligen skulle ha bett om liiite sämre väder?! För nu jäklar är det kyligt och kroppen verkar ha fått en chock av kyla istället.. Inga tecken på att vakna till liv eller hitta gaisten att ens försöka göra en ansträngning här hemma. Näpp. Häcken blir bara plattare och plattare på det här viset :S Och just nu ställer jag in mig på att ta en långkörare i soffan istället idag..











MICHAEL JACKSON

*1959 
† 2009



Som säkert INGEN har gått miste om ,så är ju begravningen för King of Pop idag. Tragiskt och tråkig historia. Och man kan inte annat än att fundera på VEM var han?! själv  tror jag och har altid trott att massmedia hängt ut honom fel och allt handlar om pengar. Pengar för massmedia att tjäna på andras tragedier. Sen är det ju väldigt lätt för oss andra att verkligen "köpa" och tro allt som skrivs. Men om man tänker efter så kan i många fall (även utan att man tjänar miljarder) en fjäder i hatten bli till en höna. Det tråkiga i det här tycker jag är att som med alla "stora" människor så inser vi inte förrän efter döden VAD dom har gjort för samhället. Jag har under veckan som varit kolla runt lite på nätet om The king och hittat privata hemvideos som dom filmat med Michael.. Och jag tycker det är tråkigt att vi inte fått sett mer sådana filmer om honom, för då hade nog många ändrat åsikt om honom. Det jag såg när jag tittade på videorna var en lite pojke. En sårbar liten pojke som säkert inte trodde något ont om någon. Och se vad det ledde till...Tragiskt tragiskt tragiskt..  Det är min syn på det hela i alla fall. Och alla är vi tillåtna att tycka och tänka som vi vill.

Så för min del idag blir det att kolla tv4 och det dom sänder under hela dagen.
Plus att senare ikväll kolla minnestunden från Staples Center i Los Angeles.



Ska ni också titta?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0