Virriga dagar

Usch dom här dagarna har varit helt virriga och just nu sitter jag och är tom i bollen. Ibland önskar jag man hade ett lite annorlunda liv. Kanske rent av ska fundera på att flytta härifrån den dagen min dotter flyttar hemifrån.. Känns som man står och trampar på samma ställe hela tiden och inte kommer framåt i varken det ena eller andra....

Vet att många anser att man har sig själv att skylla och visst är det så. Men alla är vi ju formade mer eller mindre efter våran omgivning och just nu känns det som att det är ett ständigt ekorrhjul man springer i.. Ingen energi till.. utan bara ett ständigt givande. Tack och lov finns det få runt mig ändå, som fortfarande finns där för den man är och uppskattar det. Inte bara för att vinna själv på det. Tack till er ni är bäst!!

Sen även om jag är 36 år gammal så står jag för att jag Älskar mina föräldrar och på ett eller annat vis ska jag alltid försöka ställa upp för dom så gott jag bara kan. Även om jag vet att det inte är mitt ansvar, så har det inte med det att göra. Det har med min kärlek och omtanke att göra!!

Oj nu blev det djupt men var bara tvungen att få det ur mig.

I går hade vi fullt upp med våra kära djur..
I det här hemmet bor det.. 3 djur, jag och min dotter. Det är våran egen lilla familj..

Zid våran katt har ni ju sett bilder på tidigare... Där har jag utan tvekan fått betala för mina synder.. Den katten skulle behöva ha ett och två inlägg för att beskrivas.. Om inte mer *garv*

Sen har vi Turbo & Smilla, våra kära kaniner.. Tyvärr har Smilla en mindre uppskattad sida och är lite lätt bittsk av sig men Turbo är våran hjärtkrossare.. Hur svårt det än är för många att tro så kan även en kanin bli ens "kärlek" ;) Pesonligheten på honom är helt otrolig och går inte att beskriva alls med ord. Det är som han inte skulle vara ett djur ens..
Så igår var det vårdardag av kaninerna.. kloklippning och pälsklippning. Smilla ser bara ut som en stor ulltuss och MÅSTE klippas med jämna mellanrum.. Första gångerna vi klippte henne så såg stackarn ut som en terrier haha just för att jag hade fått för mig att morrhåren skulle göra ont om jag klippte i.. Vilket nu har visat sig inte alls är så :P
Så tänk er en stor ulltuss som sagt, som så gott som är helt snaggad på kroppen och BARA lång yvig päls runt morrhåren.. Och tjolavips så har ni en terrier haha. Ingen fager syn kan jag lova ;)


Men sista gångerna har rubbet åkt. Godas för både henne och oss faktiskt.

Dags att fundera ut lite käk och stilla hungern så ni får ha det gott så länge mina vänner..

Jo just det.. Slänger in en bild på Turbo och hans dubbelgångare.. Va tycks?? haha





Kommentarer
Postat av: T

Men hallå!



36 år är väl ingen ålder på en gammal ko!!! ;D



(ja du, jag kan säga så med glimten i ögat för jag är också lika gammal, så snälla? Slå inte ihjäl mig!)





BTW. Jag smygbloggar...

Kan ju fan inte slita mig. Tror du at det finns nåt sm heter anonyma bloggare? Eller förresten det är ju det jag är.(här gick ett ljus upp) En anonym bloggare... ;D



Näver majnd.



Wish you the best evening ever!



Kram!

2009-02-27 @ 19:00:32
URL: http://modestymom.blogg.se/
Postat av: Johan

Hallå På Dig ...



Hoppas du har en trevlig kväll här är det lugnt som bara den barnen slocknade snabbt ...

2009-02-27 @ 20:18:58
URL: http://limpans.blogg.se/
Postat av: Johan

hmm ja jag har på lets dance på tvn men kom mig aldrig från datorn ... haha ... förresten vet inte om jag sagt att designen blev ju toppen bra :)

2009-02-27 @ 21:07:45
URL: http://limpans.blogg.se/
Postat av: Helen

Visst är det jobbig när man känner att man bara står och trampar...blir inte livet bättre än så här typ.

Jag har känt så förut men nu tycker jag att jag har fått harmoni i mitt liv. Är nöjd var jag bor, med mitt jobb och mina vänner. Men det är väll aldrig försent att göra en förändring. Och 36 är väll ingen ålder.

Vilka underbara kaniner du har, förstår att dom har fått en plats i ditt hjärta. Man vill bara gosa med dom. Sjlv har jag världens gosigaste katt, en stor svart hankatt som älskar att kela.

Jag har ju jobbarhelg så jag gör inte mycket annat. Men jag hoppas att du får en bra helg.

Ha det bra. Kram

2009-02-27 @ 21:30:46
URL: http://famstenstroms.blogg.se/
Postat av: kicki

Hejsan svejsan!

Vilka söta kaniner...du har ju nästan lika stor farm som mig hihi

2009-02-27 @ 23:57:46
URL: http://mullegull.blogg.se/
Postat av: Cristian

Det blir en höjdare ska du se, och om jag jobbar på just - insane i sommar - så kommer jag att stå där och skrika med alla femtioelva fjortisar :-) Hurra!



2009-02-28 @ 01:36:02
URL: http://ichris.blogg.se/
Postat av: Cristian

Haha, jag stod på katapulten hela förra sommaren - alltså, tro mig, jag hörde kommentarer som fick mig att grina av skratt...

2009-02-28 @ 01:52:27
URL: http://ichris.blogg.se/
Postat av: Cristian

Du anar inte, jag kunde sitta inne och köra katapulten från körhytten och typ ropa ut "Välkomna till katapulten mina små kycklingar"... Snacka om att folk blev förvånade.



Och om det satt en grupp fjortistjejer som var skiträdda - på väg att skjutas upp, så brukade jag typ räkna fel... Typ, "vi åker om fem, fyra, tre, två... " och så åkte dom iväg... Haha.

2009-02-28 @ 01:56:57
URL: http://ichris.blogg.se/
Postat av: Afrodite

Ja, dessa funderingar som vi går och bär...på gott och ont. Vänder ut och in på oss själva...Man vill bara sätta ner foten och stanna karusellen som snurrar. Då är det skönt att de finns någon att ventilera dessa tankar med...

Bloggen är ju en ventil exempelvis. Och en härlig sådan!

Gosiga små pluttar ni har därhemma. Ja, viss likhet med ALf, med lite fantasi...=)

Hoppas du får en underbar lördag!

Kramizar

2009-02-28 @ 08:50:47
URL: http://afrodite.blogg.se/
Postat av: Ulla

Tack för dina snälla ord om min blogg. Du är mer än väl välkommen tillbaka. Vi hade en gång ett marsvin. Lisa. Även hon kunde vara lite bitsk av sig. Tyväär fick hon inte den kärlek hon förtjänade hos oss så vi hittade som tur var ett annat hem för henne.

2009-02-28 @ 09:53:51
URL: http://ulla67.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0