Dags att koja


Då var den här helgen avklarad och den har varit både jobbig och helt uuuunderbar!! Att äntligen få njuta av solen och se i spegeln när man kommer in att den där härligt bruna färgen börjat lägga sig fint. Den känslan är det inte mycket som slår enligt mig :) Jag har inga som helst problem av att bara sitta där i värmen och ladda kroppen med värme och energi. Det jobbiga är väl att så otroligt mycket hinner gå igenom ens huvud, som man egentligen inte vill ägna en tanka åt ens. Men Inget ont som inte har något gott med sig. Och bara jag får solen så klarar jag mig igenom dom flesta funderingar i livet. Goda som onda.

Så här har våran utsikt varit idag.

Jag har suttit med bok i handen njutit, blivit brun och bara softat. Martinas utsikt var väl liiite annorlunda jämfört med min.. hennes var mer ett trägolv pga att hon låg på magen idag och sov så gott för att sola ryggen. Men vi har verkligen mått helt super i solen båda två.. Eller alla tre rättare sagt, Zid har haft en egen stol att njuta på han med..



Jag måste faktiskt erkänna att den här helgen har jag varit urusel på att blogga och allt jag har att skylla på är sol sol sol och åter sol.. Men även att jag faktiskt har varit utmattad i kroppen och kolan och känt att jag behövt dom här dagarna att bara vara..

Men vad har ni fördrivit helgen med?? Har sett att det är fler än jag som nästan bara är inne och gör sina snabba inlägg och ut igen, så jag antar att vi alla försöker få njuta av den värme vi kan passa på att få just nu.
Är det någon som gjort sin premiärgrillningen i helgen??

Jag bara väntar och längtar tills första kvällen det är så varmt så man får slänga på marinerad fläskfilé, tomater, lök och majskolvar på grillen. Ännu bättre när vi riggar upp racletten på bordet och all plock till den.
Mmmmm så gott.. Då är det sommar :)


Nej, nu får det bli sängen och sömn för i morron är det dags att ta itu med resterande ved hos päronen.
Och ska jag inte fastna med fler fingrar mellan timret, så är sömn en förbannats bra grej just nu ;)

Så hoppas söndagen har varit skön för er och att ni får en bra start i morron på den nya veckan.

Kram & God natt allihop!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0