Lite av varje, på en och samma dag...

Ja då var fördjupningsarbetet om konflikten mellan Palestina-Israel överstökad och ett lugn har infunnit sig... Engelskaprovet som igår gjorde mig lätt förbannad, kom tillbaka med poäng som i alla fall gör att jag slipper göra om det. Inte illa så.. Hann ju knappt ens med att pricka av glosorna innan och informerad om fel dag för provet blev jag också. Så ja, nöjd är jag, att jag kunde glänsa såpass...  Var nog inte förväntat från annat håll, så nog är jag lite kaxig just nu ...




Idag har jag fått kurs i vad som döljer sig under motorhuven också. Och hur vissa saker fungerar där. Min första egna bil och inte en susning om nått över huvudtaget där under, mer än dom där basic-sakerna som alla vet. Men nu vet jag mer efter kurs med grannen. Så just nu ligger det en lapp på köksbordet som måste inhandlas för att få min berömda Racer-Rut att knalla och gå igen.. Men helklart är, att jag blev lurad i det köpet av den bilen.... Men skam den som ger sig. Innan sommaren nått sin mitt ska hon vara gladare än nån annnan bil på parkeringen,min lilla röda Racer-Rut :)




Annars har dagen rullat på, både med upp- och nedgångar. Många tankar rör sig i huvudet om mycket just nu. Och ett och annat beslut har jag kommit fram till. Vissa mindre roliga, men måste nog bara inse, att ibland måste man ge av något man inte ens har lust att ge av, för att få chansen att bygga efter det. Men man slipper i alla fall se sig som ett hinder för nån då. Vi har ju tydligen olika prioriteringar i livet och värden på vad som ger positiv energi. Så då får det bli så helt enkelt. Kommer nog ångra mig stort, men ser ingen annan lösning är jag rädd för.

Vi får se om jag gör rätt....






 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0