Gilla eller hata?!

Ja då har nedräkningen börjat för Earth Hour 2009. Cirka 8 timmar kvar till nedsläckning. Och ungefär som tycket om att skicka Malena till Melodifestiveln, så är det här något man antingen gillar eller hatar verkar det som.

Tur nog så är vi alla olika och visst håller jag med många om att det är mycket mycket mer som krävs för att miljön ska må bra. MEN någonstanns måste man väl ändå börja?? Eller? Som sagt alla är vi ju olika och alla tänker olika, så ska man sitta och säga att jag tänker inte släcka pga att det finns andra saker som är viktigare, så finns det ju alltid nån som kommer säga samma sak till andra förändringar.

Självklart skulle vi tjäna på att släcka en timma runt jultiden, men samtidigt kan man kanske tänka så här då..
Kan jag släcka en timma nu och det hjälper på ett eller annat vis så är ju det bra.. Alla bäckar små som sagt.

Jag tycker inte det är någon Big Deal att släcka en timma i kväll och mysa med mina kära. Utan ser det som ett tillfälle istället, där man kanske kan mysa lite extra och få en timma tillsammmans för att spela lite poker eller något annat spel.

Och jippo eller inte .. Vore det så fel? Vi har ju jippo runt nyår, att alla ska skjuta raketer för ett Gott nytt år, vilket alltid resulterar i någon familjs tragedi.. men ändå är det ingen som vägrar fira nyår... Och här tjänar vi ju ändå något lite på det hela.. 



Men alla är vi olika och tur är väl det ;)

(vill du läsa mer om artikeln klicka bara på bilden så kommer du till aftonbladet)

Kommentarer
Postat av: Johan

Jasså skitväder i dag med ? Här e det toppen fint så ska bara äta lunch så ska vi ut igen :)

2009-03-28 @ 12:27:37
URL: http://limpans.blogg.se/
Postat av: Peter

När det gäller raketer och sånt fjant, som oftast resulterar i att en hel del folk förlorar en massa kroppsdelar helt i onödan, så är det väl lika befogat att stoppa den försäljningen likväl som något annat? Sen måste jag tyvärr säga att du har lite fel. Det finns faktiskt folk som bojkottar både julfirandet och nyårsfirandet, av alla tänkbara (och otänkbara) anledningar, säkert någon som tycker att det är miljöförstörande också ;)



Men jag vidhåller fortfarande att det är direkt verkningslöst att släcka lite lampor i 1timme. Men visst som det jippo det är så för all del. Sen är det ju synd om alla som verkligen tror att de gör någon skillnad för miljön genom att släcka sina lampor. Resten av inlägget skulle kunna kopieras från förra inlägget ;)



Ha det gött

2009-03-28 @ 13:13:34
Postat av: Paula

Hej! Ikväll ska vi till Folkets Hus för en rock-fest med lokal Elvis-talang! Jag har ingen aning om hur dom tänker göra med beslysningen men misstänker att dom inte släcker ner där.

Hemma lär det iaf vara släckt eftersom vi inte är där..

Ha en fin lördagkväll!

2009-03-28 @ 16:22:52
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0