Jag blir varm i själen..

I går kväll föll skiten hejdlöst igen (snön alltså) .
Så nog har man svårt att fatta att sommaren ska vara i full blom om ca 2,5 mån...

Visst är det som jag läst hos en av mina bloggvänner att våren inte är så nice med blöta gråa vägar, hundlortar som tinar i kapp med snödrivorna, man kan inte längre krypa upp i soffan efter 16-tiden med tända ljus och mysa och det är inte heller någon hit att sjunka ner med halva foten i gyttja på gräsmattan.

MEN ALLT ALLTannat som kommer mer VÅREN gör faktiskt allt det där värt det.  Man kan bara få sitta på balkongen i lugn och ro och njuta helt för sig själv. Ladda kroppen med värmen av solen, doften av att allt börjar vakna till liv (för på något knepigt vis så luktar det vår i luften när den kommer).

Man blir laddad för man VET att sommaren är på intågande. :)


Inom psykologin tipsas det ju ofta att om man har 2 saker att välja på, så kan man väga dom två grejerna med en FÖR och EMOT-lista. Jag känner för egen del att det är verkligen ingen idé för mig att göra det. Varken när det gäller för sommar eller vinter. Enligt mig finns det BARA två fördelar med vintern.

  • Man kan mysa i soffan på kvällen men tända ljus.
  • INGA småkryp är vakna. (absolut bästa med vintern, dom är ju såååå äckliga)
Resten ligger helt till fördel för våren och sommaren.

Men då är ju också jag en person som ÄLSKAR värmen. En som HELA vintern längtar till första riktiga fina vårmorgonen. Att få vakna och ställa upp balkongdörren. Släppa in frisk, halvkylig luft men ändå väldigt härlig speciell doft i hela lägenheten. Få knalla ut på balkongen med morgonkaffet och bara njuta och höra när samhället sakta vaknar till liv.


I förrgår hade vi en av dom finaste dagarna på länge här. Det förstod nog säkert ni som följer min blogg. Jag var ute och plockade på balkongen och plötsligt så fick jag en så stark vårkänsla. För på små orter vet vi ju alla att när våren och sommaren kommer så vaknar även de motorburna ungdomarna till liv. Och så va fallet nu. Plötsligt kom en bil med sitt dunka-dunka i och det var nog första riktiga vårtecknet här i samband med solen :)

Sen så vet jag ju det, att när vi kommit till slutet på Juni sä är man måttligt trött på att höra det där dunka-dunkat 24 timmar om dygnet, men SO WHAT??!! Just nu gav det mig ett litet smakprov av det som kommaskall. VÅREN!!!

Men alla är vi olika och det är ju (enligt mig igen) det som är tjusningen med oss människor. Vi är olika och det ska vi få vara. Oavsett om man är vän eller inte. Kanske alla skulle ta till vara på det mer och dra lärdom av varandra istället. Kunde ju bli roligare omgivning på det viset. Tänk om vi alla var precis likadana.. JÖSSÖS vad tråkigt det skulle bli då. Haha vilken dialog det skulle bli.. Inte! Typ allt som behövs sägas då skulle vara  -Ja precis. haha

Nej nu blir det fredagsstäd och ikväll är jag bortbjuden på kalas. Och lite skumt känns det. Ensam singel på plats och jag vet att jag har funderat tidigare på om man är smittsam eller nått pga attman aldrig blir bjuden när det är par som ses. Och nu när man väl blir det, så blir man helt plötsligt osäker i situationen.
Men det ska bli KUL!!

Så vi får se om jag hinner skriva mer idag eller inte..

Have a Good Day Out There My Friends!

(Idag lägger jag in 2 låtar med Marie Fredriksson, för dom här låtarna ÄR verkligen sommaren och balkongen för mig)

Kommentarer
Postat av: tani

hallo anette.

titter bare innom deg en tur.føles jo litt nermere sin kusin da;)synd at avstanden er så stor,torsby ikkesant?

ønsker deg en fortreffelig helg.

stor klem fra tani

2009-03-13 @ 17:28:33
URL: http://tani-minlilleverden.blogspot.com
Postat av: linda

hehe, jag vet.. jag ska det till honom. Att om jag inte får en ny bokhylla så lägger jag hans i en kartong så att jag får plats med mina :P



Ta hand om dig vännen..

2009-03-13 @ 18:55:35
URL: http://lolinas.blogg.se/
Postat av: Johan

jasså kommer snön hos er nu ;) här töar det för fullt nu blött å slaskigt efter vägarna :(

2009-03-13 @ 19:19:29
URL: http://limpans.blogg.se/
Postat av: Anki

Åh jag längtar också till våren och sommaren, gillar inte den här årstiden alls. Kram

2009-03-13 @ 21:16:22
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: Helen

Kanske finns en blind date där som du inte vet om :)

Ja det låter underbart med vår, alt blir så mycket lättare. Mindre kläder till barnen, mindre lera i hallen. Och man kan sitta ute och njuta i solen med en stor kopp kaffe, låter nice.

Blir borta ett par dagar så bli inte ledsen när jag inte hör av mig. Kommer snart och skriver ifatt.

Ha en trevlig helg. Kram

2009-03-13 @ 22:58:41
URL: http://famstenstroms.blogg.se/
Postat av: Ännelaij

Håller med!

Finns bara två saker som är bra med vintern.

stearinljus och brist av (äckel)småkryp.



Men..snart är det sommar..



Take care

/A

2009-03-14 @ 17:35:57
URL: http://bradag.blogspot.com/
Postat av: Paula

Solälskare kanske man kan utnämna dig till? Det låter så. Jag gillar också sol, men inte i nunan! Möjligen nu i mars, sen blir det för varmt. Min lekamen är inte gjord för värme, jag trivs som bäst med tio minusgrader, öppet sovrumsfönster, sparken jag susar utför vägarna med, och härliga snöiga vidder...

(jojo, lite kanske klimakteriet kan vara delorsak till, "ler").

Men våren kommer var så säker. Sen är det underredestvätt på jyckarna efter varje promenad som gäller, blää

Ha en mysig vecka!

2009-03-16 @ 11:19:59
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0