Galna upptåg, roadtrip och bollhav..

Eftersom jag i mitt tidigare inlägg pratade på nostalgitripp, så vill jag ju dela med mig
av några galenskap man varit med om, med det glada gamla gänget som jag nämnde.


Nu vill jag ju inte nämna någon vid namn (pga deras rätt att få vara anonym) så jag kommer bara använda mig av alias, för var och en av dom i mina berättelser. (Det kommer fler berättelser lite senare..)

Farbror Frej, som alltid har varit den mest impulsiva av oss alla, lyckades alltid komma med nya galna upptåg,
så gott som varje vecka. Och ALLTID hände det nån form av galenskap på vägen.

Och när man snackar impulsiv, innebär det i de här fallen, 1 telefonsamtal som alltid gav en 5-10 minuter
att göra sig i ordning på, för att sedan dra iväg någonstans...

"En dag ringde telefonen och Farbror Frej hade fått för sig, att det var tråkigt att alltid gå ut och festa här hemma på orten. Sagt och gjort.. 10 minuter senare sitter vi 5 st i bilen påväg till Trollhättan. Och om det är normalt eller inte får ni döma själva ;) Mellan våran ort och Trollhättan är det ca 21 mil... inget man kanske bara gör så där.. Eller?!

Men vi hamnade i Trollhättan. Jag som chaufför och killarna med alkohol i kroppen. Dom gjorde sin barrunda och på vägen hem blev det McDonalds . När alla hade käkat klart sitt och skulle sätta sig i bilen igen, upptäckte vi att Farbror Frej saknades. Plötsligt hör vi ett ihärdigt knackande från ett fönster. Alla vänder sig om och upptäcker då en stor "valross" som dykt ner i bollhavet. Jepp Farbror Frej!!

 Så.. Full och go, nästan 2 m lång, X antal kilo på nacken, simmade Farbror Frej i bollhavet på McDonalds med ett mycket belåtet leende. Haha Frågar du mig... så ungefär lika lyckligt som ett barns ansikte haha

Hmmm.. vad är det nu igen det står på skylten vid hålet in till bollarna?!
Max 30kg??
Eller är det mindre ändå? Undrar just vad personalen tyckte och tänkte där, om oss :)

Ja, vi skrattade i alla fall gott allihop på vägen hem kan jag lova ;)

Kommentarer
Postat av: jennie

Shit vilken snygg blogg! :O









HAR DU HUMOR? VÄLKOMMEN IN!



http://jenniesplace.blogg.se



2009-03-10 @ 14:10:25
URL: http://jenniesplace.blogg.se/
Postat av: Loppan

oj,shitto...för oundvikligt mina tankar ti en kryssning en gång. D va lite folk på båten o jag o sonen hade hela bollhavet för oss själva..:-D

2009-03-10 @ 15:13:23
URL: http://lopplottan.bloggagratis.se
Postat av: Johan

hmm dom tankarna på galna upptåg som man varit med om... Har man ju försökt förtränga :D

2009-03-10 @ 15:22:49
URL: http://limpans.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja visst är det trevligt städa :S

2009-03-10 @ 16:07:19
Postat av: Heyli

absolut helt rätt, kommer aldrig bli HELT klar! finns alltid nåt man kan göra om! :) är ju kul att förnya sig ibland också :) tror nog jag kommer trivas när vi väl flyttat in! kraam!

2009-03-10 @ 16:25:45
URL: http://heyli.blogg.se/
Postat av: linda

Haha underbart!



Den går typ mitt på dagen lördagar o söndagar tror jag. Råkade se ett avsnitt i söndags och fastnade för den. Så nu har jag börjat kolla på den på datorn. :)



Det är bra med mig, trött och lite huvudvärk men annars toppen! Allt bra med dig?

kram

2009-03-10 @ 17:57:45
URL: http://lolinas.blogg.se/
Postat av: Helen

Ha ha sådana vänner är så underbart att ha. Impulsiva och som bjuder på sig själv. Den resan hade jag velat vara med på

2009-03-10 @ 20:19:16
URL: http://famstenstroms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0