Svårt att sova..

Den lille mannen med vitt skägg o blå luva bara VÄGRAR att hälsa på här på kvällarna.. Jag fattar inte det här.. kan han inte bara skita i nån annan nån kväll och komma hit med lite "dust" Är sååå trött men har för mycket i huvudet för att kunna somna och jag förundras över hur trött en kropp kan vara men ändå jobba för att inte somna..



Har en fundering som jag bollar med mig själv ganska mycket just nu.

Hur är våran dröm om omgivningen egentligen? Hur får man lov att uppföra sig mot sin omgivning? Och hur mycket ska var och en acceptera och utstå från andra människor?

Visst är svaret otroligt enkelt egentligen? Iallafall från min sida. Jag vill min omgivning väl, och försöker i den mån jag kan att göra det JAG kan för att dom runt mig ska må bra.

Nu säger inte jag att jag är fläckfri, för det ska Gud veta att jag INTE är. Och det finns inte en männsika som över huvudtaget är det. Hur mycket många än vill tro det om sig själva. Men respekt för varnadras personligheter tycker jag man kan visa. Respekt för att vi är olika, respekt för andras känslor, ja den listan när det gäller hur man bör enligt mig ha respekt för andra kan göras lång. Men jag vet att jag vill i den mån det går göra gott för varandra.

Men just nu blir jag bara ledsen. Ska jag också börja köra mitt eget race helt och hållet...

Ja det kändes som om solen var liten av en räddning för ens känslor idag ,men inte ens den lyckades driva bort mina moln och skuggor idag. Kanske lika bra att börja "se om  sitt eget hus" och sluta att bry sig om vem man sårar på vägen. Ingen som tänker på det när det gäller mig.. Så What goes around com´s around... (nej jag är inte självömkande utan bara pissed)

Det skulle blivit längre det här inlägget, men jag avslutar här med några ord som jag tycker vi ALLA ska tänka på. (ja ÄVEN jag)

"Vänskap är en levande organism som endast hålls levande genom
kärleksfull skötsel i form av vänlighet, sympati och förståelse."

Nu har jag fått "spytt ur mig" lite skit och hoppas att Annette är Back on Track tomorrow och i nästa inlägg.
För att känna så här, är ingen höjdare!!

Just det glömde ju tala om att i morron är det pärondag..
Ska ut och umgås och bara fly fältet lite och jag känner att det är välbehövligt!

Good Night Sweden where ever you are.

Kram till er  och go natt.

Kommentarer
Postat av: Johan

Hoppas du somnade någon gång i natt :)och att du får en bra dag i dag :)

2009-03-12 @ 06:05:57
URL: http://limpans.blogg.se/
Postat av: Ulla

Det är jobbigt med tankar ´som inte vill släppa taget om en. Men jag tycker att skrivandet på bloggen hjälper mig att få skriva av mig. Även om jag försöker vara postitiv i bloggen så har har jag dagar då jag skulle vilja dra något gammal över mig. Och det är ju så det är och ska vara. Man kan inte vara på topp jämt och speciellt inte om man upplever att man inte får något tillbaka. Kram på dig Annette!

2009-03-12 @ 07:21:15
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Anki

Du har rätt i det du skriver, jag förstår dej precis. Konstigt det där med depressioner och ångest, det är tufft att leva med det och svårt när ingen förstår en. John Blund kan du få låna av mej för just nu är jag inne i en period där jag kan sova hur mycket som helst. Sedan kommer det perioder där jag får ta hjälp av insomningstabletter. Kram

2009-03-12 @ 08:20:48
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: Helen

Oj vad jag känner igen mig i ditt inlägg. När tankarna bara far runt i huvudet på en och man bara måste aktivera sig för att slippa tänka. Vilket ofta leder till alldeles för långa nätter.

Jag försöker lära mig att lägga min energi å dom människorna som ger mig positiv energi tillbaka.

För det är dom människorna som betyder någonting för mig. Du är definitivt en av dom.

Fast man måste tillåta sig själv att vara ledsen ibland också och är du som mig som vill vara på topp jämt så är det svårt.

Är så glad att jag hittat dig här på bloggen.

Hoppas att du vinner halsbandet för det skulle vara jättekul.

Ha en underbar dag så hörs vi.

Massa kramar

2009-03-12 @ 08:31:53
URL: http://famstenstroms.blogg.se/
Postat av: C a m i l l a

Hej och tack för kommentaren hos mig. Alltid roligt att hitta nya bloggar och att få nya bloggbesökare tycker jag. Du har väldigt snygg bloggdesign, verkligen! :)

Ska ta och läsa in mig lite här hos dig också.

Jag har också supersvårt att somna emellanåt, det är som att allt bara snurrar i huvudet och man kan inte varva ner. Jag testade att köpa en spikmatta i februari och om jag ligger på den en halvtimme på kvällen, somnar jag faktiskt mycket bättre. Ett litet tips kanske?

Kram på dig och ha en fin torsdag!

2009-03-12 @ 08:38:10
URL: http://www.camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Anonym

gomorron på dig, fast d kommer från finland ;-P

Tack för din kommentar hos mig, o hoppas du har en bättre dag ida.Alla har vi ju våra dar, o dar då fler tankar o funderingar än normalt bökar runt mellan öronen.

Kram

2009-03-12 @ 08:47:13
Postat av: loppan

Glömd att fylla i vem vad o hur, men kanske du gissa...

2009-03-12 @ 08:48:00
URL: http://lopplottan.bloggagratis.se
Postat av: Afrodite

Åhhh, vad jag håller med dig! Alla dessa hemska människor som inte fattar hur många de sårar och kör över i sin egoistiska framfart, helt i avsaknad av empati och respekt, what so ever! Finns en del såna i ens omgivning, tyvärr. Kallar dem energitjuvar. För de gör inget annat än snor ens egen energi.

Nej, vi ska inte behöva bli såna. Jag vägrar! Jag är en människa som bryr mig mer om min omgivning än mig själv nästan (på gott och ont), men tänker fortsätta att vara en empatisk, engagerad och respektfull människa! Alla har vi våra fel och brister och visst kan man misslyckas ibland, men man kan i alla fall försöka! =)

Hoppas du får en fin dag!

Kramizar

2009-03-12 @ 09:48:14
URL: http://afrodite.blogg.se/
Postat av: Ännelaij

kram

/A

2009-03-14 @ 17:37:14
URL: http://bradag.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0