Det luktar gott i varje liten vrå..

Äntligen har jag hunnit göra något i
hemmet också!! :)

Och här är beviset!!

80 bullar och en lägenhet som luktar nybakat i varje liten vrå. Det knepiga är det att innan man börjar baka så sitter man och tänker.. -Åh vad gott det ska bli med lite nybakat. Varma härliga nygräddade bullar. Men alltid när man är klar så är man såååå mätt på bulldoften och det blir inte lika frestande att sätta bullen i munnen. Så, det får bli lite kvällsmat istället och värmda bullar i morron :)

Under bakningen stod jag och funderade på hur skolan idag egentligen har förändrat sig, sen en annan va yngre. Man tycker ju inte att det är så  historiskt länge sen(eller?!) ;), men jämför man med vad en annan fick lära sig och vad som idag är borta från chemat nästan helt, så är jag nog glad att jag är född 70-talist. För nog måste man ju säga att hemskunskap faktiskt är en positiv sak att få bra kunskaper i.  Och absolut i dagens samhälle, där föräldrarna måste jobba mer och mer för att få ekonomin att gå ihop. Vem ska egentligen då lära våra barn att ta hand om sig själva?! Många föräldrar har ju inte den tiden med sina barn och har inte mycket annat val heller . Så hälsan kan ju inte bli den bästa för dom stackarna som aldrig får lära sig laga mat och sköta sitt hem på ett bra vis innan dom flyger ur hemmets trygga vrå.

Hmm kanske något för våra minstrar att tänka på i framtiden.

Nej nu får det bli nattmacka och sen sängen. Hoppas ni allihop har haft en bra dag och sover så Gott i natt för sömn ska bli gott här iallafall kan jag lova er ;)

Go natt på er!

XOXO

Kommentarer
Postat av: Stina ;-)

Åh va gott dä ser ut...kan riktigt känna doften av nygräddade bullar..

2009-01-21 @ 10:34:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0