Singelgnisslet

Go morron på er alla än en gång!

Då sitter man här igen. Igår var jag lite dålig på att blogga, men får bli skärpning idag.


Hade lite fullt upp i går med att  handla inför helgen, fika med päronen, städa för att sedan göra fredagsmys här hemma med min dotter, hennes pojkvän och hennes kompisar. Det blev taco och några öl för min del. Lite sur på mig själv är jag.. Varför kan jag aldrig lära mig att vin är gott??? Ser ju så mysigt och softikerat ut att sitta med ett glas rött och bara mysa.. Nej, här ska jag ha öl precis som en karl haha Ja ja man kan ju inte vara perfekt på alla vis hihi

Morgonen idag känns faktiskt lite tung..  Singel som man är så är helgerna ett litet gnissel tycker jag. Dom flesta runt mig har förhållande och helgerna är ju något av familjetid. Så när fredag eftermiddag kommer och klockan slår 16.00 så stannar tiden för en annan och man får varsågod att invänta måndag morron igen, innan man hör ifrån någon eller än mindre träffare någon av dom igen.

Ett mysterium jag ofta funderar på är.. Varför är det så att en person som är singel verkar vara ett "hot" mer eller mindre för dom med förhållande?? Eller som en kompis till mig sagt en gång.. Det verkar som det står PEST i pannan på en bara för att man är singel. Man blir liksom aldrig bjuden under helgerna eller folk kommer inte på besök, utan då ska det umgås parvis.. Parmiddagar, bioturer tillsamman med kompisparen. Ja jag vet att jag gnäller idag men någon dag måste man ju bara få  göra det också..  Man blir ju faktiskt lite ledsen ibland att det är så..

För jag har liksom inte hajat den där biten riktigt. Jag gör inte skillnad på om en kompis sitter i förhållande eller inte och tycker att det nästan är roligare att dra med någon som sitter ensam om jag har ett förhållande just pga att man vet att man gör någon glad. Man vet ju HUR trist det är att sitta själv varje helg.

Så nu ska jag fylla på kaffekoppen, ta mig lite frulle och försöka skaka av mig dom här känslorna och komma med något roligare liiite senare.

Ha en myspys dag så länge allihop! Så syns vi snart igen

Kram


Kommentarer
Postat av: linda

Jag gillar både öl och rödvin, ska jag äta mat till så dricker jag oftast vin, annars öl, som en karl! hehe.



Förstår heller inte meningen med alla parmiddagar. Jag har sambo, sällan vi bjuder hem folk eller blir bortbjudan dock(känner inte så många i staden vi bor) men när vi bjuder hem folk är det vänner, inte par. Är det någon av dem som vill ta med sin sambo så visst, men ofta är vi udda antal! Tycker det oftast blir roligare så.

2009-02-21 @ 12:41:22
URL: http://lolinas.blogg.se/
Postat av: linda

Jag tycker det är jätteskönt att bara sitta och lyssna, sjunga med och tänka. Tror dock det blir omöjligt att få med sambon, jag tjatade som tusan förra sommaren, jag ville gå redan då nämligen.



Kanske får tvinga med dig på den istället? :)



Köper nog inte agneta sjödins bok dock. Tänkte leta reda på en guidebok med bra rutter att gå. Där det är lite tips på var man ska stanna och så. Tror det blir super. Med lite planering så går det nog. Jag läste förresten Paulo Coelo(stavning?)-Pilgrimsresan. Den var dock lite för flumming för min smak. Han har ju dock en hel drös med åtminstone lite mindre flummiga böcker, typ alkemisten, veronika bestämmer sig för att dö, djävulen och fröken prym m.fl. Ska köpa några fler av de jag inte har. Vill ha hela serien :) även om de inte hänger ihop med varandra.

2009-02-21 @ 13:58:37
URL: http://lolinas.blogg.se/
Postat av: linda

absolut, det kan du få göra :) Ju fler röster desto bättre :)

2009-02-21 @ 13:59:53
URL: http://lolinas.blogg.se/
Postat av: batteris

Vad stört! Vi umgås jämt med folk som är singlar som par...men det kanske beror på att vi inte har så många parkompisar. Vi har faktiskt aldrig haft en parmiddag! :P Jag skulle aldrig dissa mina kompisar bara för att de är singlar, jag ser dem framför allt inte som ett hot! Vad är det för vänner liksom? Verkar ju som om de tjejerna inte vågar gå ut med sina killar av rädsla för att han skulle komma bort från dem och hitta någon annan!

2009-02-21 @ 14:13:20
URL: http://batteris.blogspot.com
Postat av: T

Näää...det låter ju helt stolligt att man skulle göra skillnad på par och singlar. Du får helt enkelt sparka dina vänner i baken så de skäms tycker jag!



Ha en underbar lördagkväll och lägg inte helgen på is och framför allt...låt bli att längta till måndag! ;D



2009-02-21 @ 15:44:42
URL: http://modestymom.blogg.se/
Postat av: Helen

Härlig blogg du har. Jag är inte singel men lever nästan som det varannan vecka då vi har våra barn på varsitt håll. Och jag känner såå igen mig. Helgerna då slutar folk att umgås och man sitter oftast själv. Ha en trevlig lördag

2009-02-21 @ 15:45:53
URL: http://famstenstroms.blogg.se/
Postat av: Helen

Det värsta är att på helgerna så är det dött på bloggen också för då umgås folk med sin familj,ha ha vilken ironi. Själv har jag all tid i världen då om jag inte jobbar.

2009-02-22 @ 09:39:30
URL: http://famstenstroms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0