Bollen ligger hos er ;)

Go morron på Er!

Var inne på Johan´s sida härom dagen och läste just att han hade blivit väckt under vilan, av en telefonförsäljare. Och idag när jag hör ordet telefonförsäljare får jag en blandad känslan kan jag säga. För visst fasen är dom en böld på helt fel ställe (om man nu nånsin kan säga att en böld är något annat än fel).

Men jag börjar även skratta för mig själv varje gång och detta pga av en av mina skönare vänner och vad hon har sagt och gjort i ett sådant telefonsamtal.

Det var en telfonförsäljare som ringde och skulle sälja böcker.

Tossa (alias så klart, det är min blogg, mitt liv och den som vill vara anonym ska ju självklart få vara det) svarade då mannen i telefonen snällt och trevligt att - Nej tyvärr jag är inte intresserad.
- Är du helt säker på det, frågade mannen.
- Ja, sa Tossa, jag lider av dyslexi (vilket hon självklart INTE gör)
- Jaha, svarade mannen i andra ändan. - Men finns det ingen annan i hemmet som kan läsa då? fortsatte han.

- Vänta lite då, sa Tossa, så ska jag fråga.

Tossa håller luren liten till sidan och ropar...

- Kom då kisse kisse kisse.. - Kan du läsa??

Det blir ett litet uppehåll och Tossa vänder sig tillbaka till mannen i telefonen...

- Nääääee, det fanns det inte...

Undrar just va den försäljaren tänkte när han la på luren *garv*

Det här är bara EN av MÅNGA MÅNGA galna svar min vän gjort i liknande situationer när hon tröttnat på tjatiga, innerverande telefonförsäljare eller dyligt. Visst måste man bara säga att man önskar man besatt den samlade och starka attityden som Tossa oftast gör.

För ärligt...
Vem fan är inte trött på telefonförsäljare nån gång???  Tror nog även dom själva är det på fritiden.


Så nu slänger jag över bollen till ER mina kära läsare...
Förgyll min dag nu med ERA tokiga svar i helt hopplöst jobbiga situationer.

Kan vara allt från samtal med just telefonförsäljare, sura expediter, svar till polisen när ni blivit stannade,  till bara klantiga påhopp som man tröttnat på.

Så kom igen, vill ni vara anonyma så är det helt okej. Bara berättelsen kommer i kommentarsrutan och ger mig ett skratt som förgyller dagen.

Kan tänka mig att en och annan av er sitter på något ;)

Så skriv, nu jag väntar med spänning... ;)

Kommentarer
Postat av: Änglahår

Här var det en ny design vill jag lova. Betyder det att det var ett tag sedan jag hälsade på ;-)



Telefonförsäljare...suck! Anmäl dig till NIX registret. Då får du i alla fall inte några "nya" erbjudanden.



/Änglahår

2009-02-26 @ 11:10:07
URL: http://www.anglahar.blogspot.com/
Postat av: linda

haha det är lugnt! jag är likadan när de ringer till mig :) jag drygar mig som tusan :P.



Det jag kör på om nån säger att de inte är intresserade, det är typ att "aha, jag ser att du bor där.. har ni nå snö?" Viktigt att få kunden att känna sig speciell och säger de typ nej eller är tveksamma. Kör lite snack om något helt annat, sen kom med de bästa argumenten igen, då låter det superbra och de har nästan glömt att man ville sälja nåt. Då brukar de funka. Om nån säger typ, men jag har så mycket tidningar, då säger man typ "absolut, jag förstår. Så jag kan också känna ibland. bla bla bla, men det är ju ingen årsprenumeration utan mer ett tackpacket, 4 st nummer för 49kr och du har som sagt inga krav på dig att ta hem nå mer om du inte vill" typ..



Jag är säkert skitjobbig, men de flesta skrattar lite och är ganska glada och nöjda efteråt.

2009-02-26 @ 11:46:01
URL: http://lolinas.blogg.se/
Postat av: Malin | Just nu, designutlottning |

Åh, vilken fin design :)

2009-02-26 @ 12:03:03
URL: http://malinsofiacalmebring.blogg.se/
Postat av: Anki

Kikar in och säger hej och tack för besöket på min blogg jag kommer tillbaka det lovar jag.

2009-02-26 @ 12:25:47
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: linda

haha nja, men man bara påpekar att det inte handlar om ett år utan typ bara 4 nr, ett bra tillfälle att prova på :)

2009-02-26 @ 12:34:37
URL: http://lolinas.blogg.se/
Postat av: Änglahår

Allt är bra. Kommer precis från en härlig lång promenad. Missa nu inte tävlingen hos mig ;-)

2009-02-26 @ 14:34:58
URL: http://anglahar.blogspot.com/
Postat av: Anne

tassar förbi och säger hej. Vilken fin design du har..;)



Anne

2009-02-26 @ 16:32:04
URL: http://flimmerochflummer.blogspot.com
Postat av: T

Nej. den har jag faktiskt inte läst. Ska kolla efter den. Tackar för tipset. ;D



Svärfar är för himla rolig när det gäller telefonförsäljare. En gång ringde en strumpförsäljare och frågade efter hans fru.

Då meddelade han med en barsk röst att hans fru gick hädan förra veckan. Säljaren blev knäpptyst i några sekunder men sen fann han sig och sa:

-Men du? Vi säljer svarta strumpor också!

Hahahahahahahaaa!!!!



Ha en fin kväll!



Kram!

2009-02-26 @ 19:42:06
URL: http://modestymom.blogg.se/
Postat av: Helen

Ha ha gud vilken rolig tjej/kille som var så snabbtänkt att komma på det svaret. Själv så är jag oftast ganska trevlig mot telefonförsäljare. Fast en dag ringde dom ifrån något tv bolag och skulle sälja kanaler. Försökte då att förklara för honom att jag inte ser på tv. Och han bara fortsatte att tjata om att det var för att jag inte hade just dom kanalerna som han säljer. Då blev jag arg...fan tror dom att jag lever på 60 talet, klart jag vet vad det finns för kanaler. Så då fick han se min dåliga sida och lade ganska snabbt på. Hoppas att din dag har varit bra. Jag har tagit bort mitt tidigare inlägg för att inte såra någon. Har pratat i dag och har miss förstått varandra ganska mycket men jag låter det bero ett tag så han får tänka. Men tack för ditt gulliga inlägg. Nu ska jag surfa runt lite och fixa lite med datorn som nu är helt tom. Kram

2009-02-26 @ 19:58:26
URL: http://famstenstroms.blogg.se/
Postat av: Afrodite

Åhh en ny trevlig blogg! Fråga mig inte hur jag hittade hit i den här bloggdjungeln...haha

Man börjar hos en, länkar vidare, vidare och vidare...Här stannade jag för din blogg verkade intressant och tilltalande. Har inte hunnit läsa så mycket och har inget fyndig uttänkt om försäljare på lager (kan ju bero på att jag har anslutit mig till nix för länge sen...) men jag ville ändå lämna mitt avtryck =)

Hoppas du har en fin kväll!

Kram

2009-02-26 @ 21:21:57
URL: http://afrodite.blogg.se/
Postat av: Malin | bloggdesigner |

sv: ja alltså din blogg är verkligen fin :)

2009-02-26 @ 22:50:45
URL: http://malinsofiacalmebring.blogg.se/
Postat av: kicki

Här kommer det två små berättelser till dig:

Dottern svarar och lämnar glatt över telefonen till mig med kommentaren - mamma det är en sån där jävla försäljare. Jag tar luren och personen i andra änden säger försiktigt - jag är den där försäljaren och jag antar att ni inte vill ha nåt.





Hej jag ringer från tele2 och undrar hur mkt du ringer, vilken operatör och en massa annat tjat, jag svarar att jag har telia och är nöjd med det varpå försäljaren ställer den obligatoriska frågan - vill du inte ringa billigare? å jag svarar - näää jag vill ringa så djävla dyrt det bara går

2009-02-26 @ 23:03:49
URL: http://mullegull.blogg.se/
Postat av: Anki

Det ringde en kille i går em om bilförsäkringar till mej vi har två bilar och han ville att vi skulle byta till samma bolag. Ja sa okey men då ville han att jag skulle ta fram papprena på den andra bilen, det kan jag inte nu för jag har knät fullt med räkningar svarade jag. Han frågade då om han kunde återkomma i morgon, jag svarade att det fick bli nästa vecka. Tror han att jag sitter så länge med knät fullt med räkningar tro? Han lät lite konstig..ha ha.

2009-02-27 @ 07:41:40
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: EMÕKE

Sv. Tack, desamma!!! Du har en jätte fin blogg!!!

2009-02-27 @ 11:24:20
URL: http://dolcevitaa.blogg.se/
Postat av: Sandra Gee

Hej. Va kul att du hittade in till min sida =)



Ja klarT! Jag älskar min Mamma mest av allt! Hon är underbarast och vi är så himla lika! =)



Ja ta vara på eran relation.. Mamma-Dotter-relation är nåt så himla fint! =)



KRAM på dig!



//Sandra Gee

2009-02-27 @ 16:11:56
URL: http://sandragee.blogspot.com
Postat av: Rebecca

Precis det jag menar! Stor skillnad på att säga sanning och vara elak också!

2009-02-27 @ 16:16:53
URL: http://snoppattack.blogg.se/
Postat av: Anne

Jag var hos en väninna alldeles förlänge, för mina baklyktor fungerade inte på bilen, så jag tänkte att jag kör ut framför en bil som kommer lite längre ner, då ser han mig tänkte jag. Bilen kom ifatt mig och låg bakom ett par kilometer tills den körde om mig strax innan en parkeringsficka....POLISEN... faaan, tänkte jag nu blir det böter. Polisen kommer fram och säger: Du har inget baklyse...Jag: Vaaa, har jag inget baklyse(jag spela dum) är det därför det är så svart här på instrumentbrädan då...Polisen: Jaaa (lite tveksamt) det är det nog, kan nog va en säkring. Han kunde inget om bilar så han lät mig köra framför honom tills jag skulle svänga in på en mindre väg och jag lovade att bromsa om det dök upp en bil bakom mig.

2009-02-27 @ 16:35:35
Postat av: maja

Hej, och tack för att du kikade in hos mig. Här var det rolig läsning, så jag tror jag lägger dig på länken. Okej, jag läste om telefonsäljaren, hm roliga svar, men jag har nåt liknande, det var en kompis av mig som fick besök på dörren av jehovas Vittnen, och han frågade då min kompis så här: "Har du mött Jesus"? Varpå Kompisen min svarade: "Jo, om du skyndar dig, så mötte jag honom på Konsum förut, så han är nog kvar"! Den från Jehovas försvann fort kan jag lova! Hi hi. Ha en skön dag!

2009-02-28 @ 08:44:32
URL: http://www.nogg.se/pepita

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0